Koh Kood Koh Chang

Trip down memory-lane

Vandaag hebben we een trial gedaan door het oerwoud met als hoogtepunt de Klong Phu waterfalls. Ja! Je kan er ook deels met de TukTuk Trucks komen, maar dat vinden we natuurlijk niet leuk. Gelukkig was het vanmorgen enigszins bewolkt waardoor de temperatuur slechts 30 graden was en dus heerlijk wandel weer door de regenwouden en mangrovebossen. ;-) Het was de tocht waard, prachtige natuur. Hier komen nog Koningscobra’s en Pythons in het wild voor….echter hebben we die niet gezien. ;-)

Het leuke is dat wij 13 jaar geleden ook op dit eiland waren, alleen was er toen nog nauwelijks infrastructuur en waren we net een paar hutjes op Whitesand-beach neergezet. Waar wij toen dus ook verbleven, het was destijds echt backpackers paradis, op wat locals na, maar daarover later meer. Het contrast met toen en nu is groot.

Het eind resultaat is dan de waterval, prachtig, mooi gelegen en eigenlijk niet veranderd in 13 jaar. Alleen wat drukker, maar dat zal ook door die weg komen.

Het gaat natuurlijk ook om de wandeling en het ervaren van het oerwoud.

Zijn mijn nieuw Hike schoen toch nog goed van pas gekomen.

Later op de dag zijn we een kijkje gaan nemen in het al eerder genoemde Whitesand beach. Nou dat was wel aanzienlijk veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. Op het plek waar “ons” $2,- a night bungalowtje stond, staat nu een wit mega resort. En niet alleen daar maar overal waren mall’s, resorts, restaurants en winkels. We hebben nog wel even wat gegeten op de polk waar ongeveer onze ‘Sea Gipsy” (strand restaurantje 2001) stond. Toen maar snel terug naar Klong prao…

Nu onze laatste avond in Klong Prao, we gaan een hapje doen op the Night market in het dorp en worden morgen ochtend op gehaald om naar de veerboot te gaan en vervolgens zal ons propellervliegtuigje, ons weer naar Bangkok brengen.