Koh Kood Koh Chang

Koh Chang – BKK

28-12-14

Vandaag alweer de laatste dag van ons verblijf, op het nog altijd mooie en toch nog voor 70% ongerepte Koh Chang. We werden keurig opgehaald en met een busje naar de ferry gereden. Tot onze verbazing had men de ferry’s niet vervangen. Het waren 13 jaar geleden al roestbakken, maar die varen dus nog steeds. Ook deze ferry’s zijn een belevenis, hoewel voorzien van een nieuw laagje verf en enige moderniseringen aan boord blijft het een oude schuit.

Nog een half uurtje rijden we, weer op het vaste land, door de jungle naar Trat Airport.

Met het propellervliegtuigje naar Bangkok, blijft toch een leuke ervaring.

We hadden blijkbaar wind mee, want we deden er nu maar een 40 minuten over.

We horen hier ook veel over de Floods en slecht weer en veel regen. We hadden verwacht vanuit de lucht ook wel iets daar van te kunnen zien. Met een korte domestic vlucht in zo’n toestel vlieg je natuurlijk relatief laag. Maar niet van dit alles.

We krijgen ook wel vragen vanuit Nederland of we het nog droog houden.

Ja, wij hebben nog iedere dag zon gehad, geen regen en zeker geen Floods.

En Bangkok is ook nog niet overstroomt. Dus geen zorgen.

We kwamen aan op Bangkok Airport, waar we merkten dat de ‘Great Holliday” echt is los gebarsten. Overal lange rijen, voor inchecken, taxi’s, hotel balies.

Gelukkig was onze taxi reeds geregeld en konden wij als eerste de koffers pakken en langs alle rijen naar de auto en naar ons geweldige nieuw onderkomen van de komende dagen.

29-12-14

BKK – Wat Arun

Vandaag zijn we vroeg op gestaan om naar een heerlijk zeer uitgebreid ontbijt naar de Wat Arun te gaan. Deze tempel staat in het oude Bangkok aan de linkerkant van de Chao Phraya rivier. De oude stad aan de rechterzijde van de rivier is pas 200 jaar oud en is gebouwd toen Ayutaya (voormalige hoofdstad) werd aangevallen door de Birmese en dus niet meer als hoofdstad kon dienen.

Hier krijg je een geweldig beeld over het Bangkok van meer dan 200 jaar geleden.

Hoe hier werd geleefd, gewerkt en aanbeden. De tempel is prachtig, opgebouwd uit vele beelden die allen beplakt zijn met oude stukken siertegeltjes en servies.

Het is een wonderlijk geheel. Via hele stijlen trappen kan je omhoog klimmen naar halveerwegen de toren. Dit is van alle tempels die we hebben gezien, wel de meest authentieke en minst kitsch ..;-)

Vervolgens lekker gewandeld door de straatjes met oude huizen, winkels en bedrijfjes.

Terug in het hotel krijgen wij een complementry cocktail aangeboden, nou daar maken we graag gebruik van. Tot morgen!!!

eva en jan

fijne oudjaarsavond,gelukkig en gezond 2015 en goede reis naar huis knuffel van ons